گروه رایان پرداز

  • کامپیوتر رایان پرداز خوی
  • اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً .

    افرادی که زمان طولانی پشت رایانه سپری می کنند، باید هر 20 دقیقه یک بار و هر بار به مدت ۲۰ ثانیه نگاه خود را از رایانه گرفته و به اشیایی در فاصله ۶ متری بنگرند.

    دانشمندان برای حفاظت از چشم در هنگام کار با رایانه فرمول منحصر به فردی به نام ˈبیست.بیست.بیستˈ ارائه داده اند.

    محققان دانشگاه تگزاس این فرمول را به افرادی که زمان طولانی پشت رایانه سپری می کنند یا کسانی که مایلند بینایی خود را حفظ کنند، توصیه کرده اند.

    به توصیه متخصصان افراد باید هر 20 دقیقه یک بار نگاه خود را از صفحه رایانه بگیرند و 20 ثانیه به اشیایی که در فاصله شش متری قرار دارند نگاه کنند. ضمن این که طی این مدت نباید کمتر از 20 بار پلک بزنند.

    به گفته کارشناسان، این تمرین به جلوگیری از خشک شدن و خستگی چشمها، اجتناب از سر درد و درد گردن کمک می کند.

    انجام این تمرین ها به ویژه برای کسانی ضروری است که در محل کارشان سیستم های تهویه ای وجود دارد که هوا را خشک می کنند.

    پیش از این، روش های مفید دیگری به منظور حفاظت از بینایی هنگام کار با رایانه توصیه شده بود که از جمله آنها می توان نگاه کردن به چپ و راست یا بالا و پایین بدون تکان دادن سر، چرخاندن چشم ها از چپ به راست و راست به چپ، نگاه کردن به نوک بینی و نگاه کردن به مناظر دور دست خارج از محل کار اشاره کرد.

    قبل از انجام این تمرینها باید عینک یا لنز را از روی چشم برداشت و بعد از هر تمرین با گذاشتن کف دست روی چشم ها به آنها استراحت داد.

    • نوین پرداز

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.